כתיבת תוכן לאמנים

כתיבת תוכן אמנותי יכולה להיות כלי הנשק הסודי שלך כאמן!

העידן הדיגיטלי שינה את כללי המשחק. היום כמעט כל אחד הוא סוחר פוטנציאלי שרוצה וגם יכול להפיץ את הסחורה שלו בעצמו, לקהל לקוחות עצום בקונסטלציה שאינה מבחינה בין כאלה שמתעניינים במה שיש לו להציע לכאלה שפחות. האמת היא שלפעמים זה מרגיש כאילו אנחנו מותקפים על ימין ועל שמאל בתכנים שיווקיים, מכירתיים ובפרסומות שלא מניחות לנו. מתגעגעים לנשימה של אוויר צח ונקי, לקרוא או לראות תוכן שלא מנסה למכור לנו משהו או להיכנס לקישור שהוא בעל ערך של ממש עבורנו שבאמת יהיה שווה את הזמן שאנחנו משקיעים בו.

כתיבת תוכן לאמנים היא כלי חשוב שכדאי לכם להכיר אם אתם אמנים שמעוניינים לפרסם את האמנות שלכם מבלי "לשרוף" לקוחות שנמאס להם לראות עוד פרסומת דיגיטלית שמנסה לקדם תוכן שלא רלוונטי עבורם או עוד באנר מיותר על צג המחשב שמבקש מהם לקנות משהו שהם לא צריכים. כאמנים, לכם יותר מלכל האנשים ההולכים על הפלנטה הזו יש את האפשרות לספק תוכן שהא יקר ערך. תוכן שבאמת יכול להעצים את חוויית החיים של האנשים שסביבכם, תוכן שהוא רלוונטי עבור מי שרואים ביצירה ובאמנות ערך שקשה לחיות בלעדיו. ויש הרבה כאלה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כאמנים, אם אתם עושים שימוש מושכל בכלים שעומדים לרשותכם היום בעידן הדיגיטלי, אתם יכולים לגרום לאנשים להקשיב לכם, לאהוב אתכם ולהעריך אתכם. אתם יכולים לגרום להם ליהנות ממה שאתם עושים ואפילו לרכוש את העבודות שלכם. במילים פשוטות, שיווק התוכן האמנותי שלכם מקדם את האמנות שלכם כאמנות בפני עצמה, אבל גם כעסק לכל דבר ועניין.

משמעות הדבר היא שכל מה שאתם צריכים לעשות הוא לספק תוכן שירתק את העוקבים שלכם כך שימשיכו לעקוב אחריכם.  תמיד תשאפו להשתמש פחות בדרך הפרסום המסורתית של שיווק שמדבר בשפה מכירתית אלא יותר להשמיע את הקול שלכם במאמרים קצרים ורלוונטיים שמספרים עליכם ועל מה שאתם עושים, בקטעי וידאו מרשימים ואינפורמטיביים או בתמונות שמספרות על השקפת העולם השונה והייחודית שלכם.

"אבל איך כתיבת תוכן אמנותי תקדם את קריירת האמנות שלי?"

יצירת תוכן בעל ערך עבור אמנים יכול לקדם את האמנות שלך מפה לאוזן ולסייע לך כאמן להפוך את התחביב או האהבה שלך לעסק שתוכל להרוויח ממנו. תוכן בעל ערך יכול ליצור לך אמינות כאמן, כאדם וכנותן שירות שהוא אסתטי. כשאתם משתפים תכנים או חוויות כשהן קורות לכם בזמן אמת, או מחשבות שעולות לכם לראש וללב, אתם באותה הזדמנות יוצרים קשרים רגשיים עם העוקבים שלכם. העוקבים שלכם במידה הדיגיטלית הם הקהל שלכם. הם הלקוחות הפוטנציאליים. אלה שירכשו את העבודות שאתם עושים או יזמינו אתכם להציג בפסטיבלים שהם מפיקים או להופיע בגלריות שהם מנהלים.

אם אתם אמנים אתם וודאי יודעים את זה – אתם מותג. ותוכן אמנותי וקריאייטיב יוצר לכם נראות דיגיטלית למותג. ובכלל כשקונים או מתעניינים פוטנציאליים יחפשו לדעת עליכם יותר, יהיה להם איפה להתחיל ולכם יהיה מה להראות להם.

כך תוכלו למכור את האמנות שלכם!

בין אם אתם מעוניינים למכור את העבודות שלכם, להתקבל לפסטיבלים בארץ או בחו"ל, להציג בתערוכות דיגיטליות, בגלריות או במוזיאונים, ככל שהנראות שלכם ברשת מאסיבית יותר וקהל העוקבים אחריכם גדול יותר, כך כל אדם, מוסד פרטי או ציבורי וכל בעל תפקיד משפיע בתעשייה - המקומית או הבינלאומית - יסתכל עליכם אחרת. הוא יחשוב עליכם כעל בעלי יכולת השפעה, הוא יראה את מה שהצלחתם להשיג בבחינת מספר העוקבים וישר יחשוב על הפוטנציאל שאתם עבור מה שהוא מנסה לקדם. 

ככל שהתכנים שלכם יראו פחות כמו פרסומת האפקטיביות שלהם כפרסום רק תגדל.

 

אז איפה מתחילים?

נתחיל בחדשות הטובות - אם עד היום יצא לכם כאמנים להשתמש בפלטפורמות השונות של המדיה החברתית או לכתוב בלוג אתם כנראה כבר יודעים דבר או שניים על שיווק תוכן ופשוט לא ידעתם את זה! אז במידה ואתם רק מתחילים או כבר ממש מומחים בתחום שיודעים דבר או שניים על תוכן, הנה חמש דרכים שיעזרו לכם לקדם את האמנות שלכם אפילו יותר.

אם תעקבו אחרי ההמלצות הללו תוכלו לגרום לאלה שמתחברים למה שאתם עושים ליהנות מתוכן מרתק ולהמשיך לעקוב אחריכם, להגיב לכם, לפרסם אתכם, להמשיך ללכת אתכם דרך ומי יודע - אולי אפילו בסוף הם עוד ירכשו את העבודות שלכם.

1. צרו בלוג לאמנות

לראות פוסט מודעה, אחרי פוסט מודעה ועוד פוסט מודעה יכול להיות משמעם ולא מאוד מרגש עבור קהל העוקבים שלכם. מה גם שבדרך כלל פוסטים שמקודמים כמודעות הם מרך כלל מנותקים אחד מהשני ואינם יוצרים רצף בשום צורה. כך גם אם אתם יוצרים תוכן התוכן שלכם אינו הופך משמעותי לאחרים וגם לא מספר את הסיפור שלכם כאמנים. אם אתם רוצים לבנות קשר רגשי בינכם לבין העוקבים שלכם לבין האמנות שאתם יוצרים – ספרו סיפור! זה יכול לסייע לכם במכירת האמנות ובהצלחת המותג שלכם.

לשתף את הסיפור שלכם על ידי יצירת בלוג אמנות היא דרך מהנה וקלילה להתחבר עם העוקבים שלכם. אתוכלו ליצור בלוג מובנה באתר שלכם, בעיקר עם המערכת היא WIX ובכלל, יש היום אינסוף פלטפורמות ואתרים חינמיים, קלים וידידותיים מאוד למשתמש, שתוכלו להשתמש בהם כדי ליצור לעצמכם את הבלוג שתמיד חלמתם עליו.

ואם אתם מודאגים מחסם כתיבה יצרתי עבורכם כאן רשימה של 50 נושאים שתוכלו לכתוב עליהם. הנושאים האלה  יכולים להרשים אנשים אוהבי אמנות או כאלה שרוכשים אמנות. 

זכרו! הסיפור שלכם מרתק יותר, מעניין יותר וטוב יותר מכל פרסומת רגילה!  

2. שתפו את מי שאתם במדיה החברתית

הרבה אנשים היום מחפשים משהו או מישהו שיעורר בהם השראה, שיגרום להם לחשוב, שישמח אותם, שירגש אותם. כולנו רוצים להעצים את ערך החיים אבל החיים לפעמים יכולים להיות, איך לומר, שגרתיים ולא מרתקים יותר מידי אצל הרבה אנשים. כאמנים, לכם כנראה אין את הבעיה הזו. החיים שלכם מלאים בדרמות יומיומיות קטנות, בעליות וירידות, באסתטיקה ויופי, אתם רואים סביבכם יומיום אינסוף מקורות השראה בגלל שאתם חיים את האהבה שלכם ואוהבים את מה שאתם עושים.

אז אם אתם רוצים להשפיע ולתת לאנשים הצצה אל תוך החיים שלכם? מדיה חברתית היא הדרך הטובה ביותר לעשות את זה. למעשה, הסיבה שבגללה טקטיקת השיווק הדיגיטלי הפכה כל כך פופולרית בימינו היא מכיוון שזו דרך מהנה לשווק את האמנות שלכם מבלי שזה יראה כמו שיווק אגרסיבי מידי.  

מידי פעם אתם יכולים לפרסם את העבודה האחרונה שלכם למכירה, אבל לרוב עליכם לשתף את הקהל שלכם בתוכן שיסקרן אותם. עם משהו שיבנה ביניכם מערכת יחסים טובים שגם תחזיק מעמד לאורך זמן. תיצרו חיבורים ומערכות יחסים בין האמנות שלכם לבין מי שאתם ובין האמנות שלכם לבין העוקבים שלכם וגם בין מי שאתם לבין העוקבים שלכם. אל תתחילו ותסיימו את היום עם מוצרים ועבודות שאתם רוצים שהם יקנו אלא תרקדו איתם ריקוד, תחזרו אחריהם, תסקרנו אותם. תגרמו להם לאהוב אתכם יותר עם כל פוסט שאתם מעלים.  

כמו שאתם בטח יודעים כל הרשתות החברתיות מאפשרות לכם לשתף פוסטים שהם למעשה בלוגים. והבלוגים יכולים להיות כתובים אבל אם ניקח את הקונספט באופן תיאורטי הם יכולים להיות גם פשוט התקשורת נעימה ויומיומית ביניכם לבין מי שעוקב אחריכם. פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם כולם מאפשרים היום לשתף תמונות מהסטודיו שמספרות על התהליך האמנותי שאתם עוברים או סרטוני ווידאו מהאולפן כך שהעוקבים יכולים להקשיב לעבודות שיצרתם. אתם יכולים להעלות צילומי מסך מהנייד, וידאו שלכם מסבירים על האמנות, עושים שיעור, מראים את אוסף התמונות שלכם ומה לא - וכל זה בדף העסקי שלכם!

כשאתם משתפים את העוקבים שלכם עם מה שקורה לכם בחיי היום יום כאמנים, אתם לא רק שמראים להם (כקונים פוטנציאליים) את מה שעשיתם בעולם האמנות, מי אתם ומה יש לכם להציע (מה שיוצר ביניכם ובינם שוב ושוב קשר רגשי). אלא הם גם מקבלים אזכור של השם שלכם בכל פעם שאתם מפרסמים משהו שמועיל או מעניין עבורם וכך לאט הם הופכים למעשה להיות "חברים" של ממש. וחברים בסופו של דבר תמיד יעדיפו לרכוש אמנות או יכולת מסוימת ממישהו שהם סומכים עליו ומכירים אותו.

3. צרו סרטונים ותמונות

זה לא סוד שהיכולת שלכם ליצור וויז'ואל מרתק זו כנראה אחת הסיבות שבגללן אתם אמנים! אז אל תפסיקו לצייר על הקנבס, תמשיכו לצאת ללוקיישנים מטורפים ולצלם בלי סוף שקיעות, טבע ואת תפיסת המציאות (הכנראה מאוד מיוחדת שיש לכם). הכוח שלכם כאמנים נמצא באופן שבו אתם מביטים על העולם. אתם יכולים לגרום לאנשים לראות דברים שהם לא שמו לב אליהם, בכל חריץ אתם מוצאים יופי ואפילו במה שנהרס אתם יכולים למצוא את האסתטיקה ששווה התפעמות. סרטונים ותמונות שעשויים טוב יגרמו לכם ליהנות ולקהל שלכם לרצות לראות אתכם ואת מה שיש לכם להציע שוב ושוב!

כאמנים, אתם יכולים להשתמש בתמונות ובסרטונים על כל דבר שעולה לכם לראש וכדי לקדם את הקריירה האמנותית שלהם. תוכלו לדבר על נושאים שונים שקשורים לאמנות שלכם, תוכלו ללמד על הטכניקה האחרונה שהשתמשתם בה כדי ליצור את העבודה שלכם, תוכלו לעמוד מול הנוף ולהתפעם ממנו – כל דבר שעולה לכם לראש ואתם מסוגלים לעשות אותו תוך כדי שאתם גם מרתקים אנשים הוא תוכן שאתם יכולים להשתמש בו.

צילומי וידאו הם גישה מהנה לבניית של האמינות שלכם כאמנים. אם תעלו שיעור או מחשבה ב- YouTube שאנשים יכולים להתחבר אליהם, הם עשויים לשתף את הסרטון שלכם עם קהל חדש של קונים פוטנציאליים. תמונות הן דרך נפלאה נוספת שבה תוכלו לתפוס את תשומת הלב של קהל שיכול להתעניין באמנות שלכם מבלי לדחוף לו מכירה. למדו כיצד ליצור תמונות בחינם כאן.

השתמשו ב Canva כדי ליצור גרפיקה מקצועית וויז'ואל מתוחכם שיגרום לתכנים שלכם להראות כאילו עובדו על ידי משרד פרסום. יש היום באמת דרכים רבות שבהם תוכל להציג את יצירות האמנות שלכם. היום כדי לקדם את האמנות שלכם ולמשוך קהל חדש אתם לא ממש צריכים סוללת אנשי יחסי ציבור מסורתיים שינסו להכניס אתכם למשבצת בעיתון כתוב שאף אחד לא קורה אותו. העולם השתנה ואיתו השתנו התעשיות כולם ובתוכם  גם תעשיית האמנות. שימו לב שאתם יכולים להרוויח מהשינוי הזה בקלות אם רק תהיו עצמכם ותמשיכו לעשות בדיוק את מה שאתם טובים בו ומה שאתם אוהבים לעשות.

לפגוש את קהל היעד הפוטנציאלי שלכם מעולם לא היה מהנה יותר!

שתפו את הקהל שלכם בתמונות ובסרטונים מהסטודיו, תנו להם ציטוטים שיעזרו להם להעביר את היום, תראו להם מה נותן לכם השראה, תסבירו להם על העבודות שלכם, על מי שאתם, על מה שאתם מאמינים בו. אם תעשו את כל זה לאט תגלו שהיצירתיות שלכם רק מתפרסת לתחומים נוספים ושכאמנים אתם מסוגלים לנפץ את החומות שסגרו אתכם בפנים ולעלות מעל לחסמים שתמיד הגבילו אתכם.

4. שלחו ניוזלטר

כשמדובר בניוזלטר שלכם - עם כמה שהעוקבים שלכם אוהבים אתכם ורוצים לראות עוד ועוד מכם ולשמוע על היצירות שלכם, הם ישתעממו אם כל מה שתשתפו יהיה רק מודעות של מוצרים או יצירות שאתם מציעים להם למכירה... ניוזלטר הוא העיתון החדשותי הפרטי והאישי ביותר שלכם. מדובר בדרך נפלאה דווקא לשתף בה את הבלוג שאתם כותבים או מאמרים שפרסמתם. כ

 

שאתם כותבים ניוזלטר וודאו כי אתם נותנים לעוקבים שלכם את האפשרות לציץ אל החיים המיוחדים שיש לכם ואל תפיסת העולם השונה שאתם מחזיקים בה. כשתעשו את זה, וכמובן בתנאי שתהיו אותנטיים  הקהל שלכם גם יתחבר יותר למה שיש לכם להציע בבחינת מוצרים או יצירות המוצעים למכירה.

ניוזלטר הוא הדרך שלכם כאמנים לשמור על קשר רציף שעם הזמן גם מתפתח עם אנשים שיהפכו להיות קהל היעד הנאמן שלכם. הזמנה אישית בניוזלטר למופע הגלריה הקרוב שלכם יהיה בבחינת הזדמנות מרגשת ובלעדית שעשויה לעזור לכם בטווח הקרוב להביא קהל אל שיח הגלריה ובטווח הרחוק יותר למכור יצירות ולהגיע למקומות שכאמנים תמיד חלמתם עליהם.

למידע נוסף על רעיונות לתוכן מחשמל היכנסו לרשימת נושאים ורעיונות לבלוג אמנות שיענייגו וילהיבו את המעריצים שלכם.

או בדקו איך Debra Joy Groesser עשתה את זה.

5. ארחו פודקאסט

פודקאסטים הם אלטרנטיבה מהנה לקריאת מאמר, פוסט או בלוג, אז למה לא לנסות ולארח אחד בעצמכם? אם יש לכם סיפור מסקרן לספר או בא לכם לפתוח מיקרופון וליצור דיון על מה שלמדתם בקריירת האמנות שלכם במהלך השנים כבר יש לכם כמה רעיונות לפודקאסטים מעניינים שיכולים להגיע למי שבדרך כלל עוקב אחרי התוכן שלכם. תוכלו  להזמין אל הפודקאסט אמנות שלכם אמנים אחרים לדבר איתם על החוויות שלהם או על האמנות שלהם. תוכלו ליצור דיון מעניין על המדיום האמנותי שאתם עוסקים בו, על אמנות בתקופת דיגיטלית, על אמנות שחוצה את גבולות המגדר, על כיצד אמנות מחברת בין אנשים, על התפתחות האמנות ועל אמנות בכלל. אם יש לכם מה לומר ואתם לא מתביישים לומר את זה - מאזינים ירצו לשמוע אתכם!

אם אתם יודעים להרשים את העוקבים שלכם במדיה החברתית עם פוסטים, בלוגים, סרטונים ותמונות, חזקה עליכם שגם תוכלו לגרום להם להתרשם מהתכנים היצירתיים הנוספים שלכם. אם אתם לא בטוחים לגבי הדרך הנכונה ביותר להתחיל בה, כנסו לכאן ולמדו כיצד לעשות פודקאסט לאמנות ממי שכבר עשה את זה. הנה רעיונות ל 7 פודקאסטים חיוניים לאמנים. ואם אתם רוצים לראות כיצד נראה ונשמע פודקאסט עסקי פופולרי לאמנות שבאמת עובד ומוערך כנסו לכאן.

עכשיו, אחרי שלמדתם את הדרכים בהם כאמנים תוכלו לשווק את עצמכם - התחילו ליצור תוכן בעל ערך!

אם יש דבר אחד שאפשר לומר עליו שהוא יתרון ענק בעולם האמנות החדשני והמתקדם, זה היכולת שלכם כאמנים ליצור תוכן שיווקי מעניין בעצמכם! אולי יצירת תוכן אמנותי או כתיבת תכנים אמנותיים תפתח לכם אופציה להתקדם עם מה שאתם עושים תוך כדי שאתםפשוט נהנים. תכנים אמנותיים שנכתבים כמו שצריך מזמינים עוד ועוד אנשים להתרשם ממה שאתם עושים ומהיכולות שלכם. ולפעמים מדובר בנדבך שלם קריאטיבי נוסף שיעזור לכם בפרסום האמנות שלכם או העסק האמנותי שאותו אתם שואפים להגדיל ובכל זאת לשמור על האוהדים והקונים הפוטנציאליים שלך מסוקרנים.

אם תתנו לקהל העוקבים שלכם משהו מעניין לקרוא, לצפות בו או להקשיב לו זה יעורר את תשומת לבם ויגרום להם לרצות בשמחה לשתף את התוכן שלכם ולהפיץ את בשורת היותכם לעולם. זה אומר יותר קונים פוטנציאליים, יותר אנשים שיושפעו ממה שיש לך לומר כאמן. רוצים ללמוד עוד על שיווק תוכן לאמנים? צפו בסמינר המקוון הזה של Cory Huff על האמן השופע.

© 2020 Michal Bar-Or